sábado, 18 de junio de 2011

Metrópolis. A Torre de Babel.

 Comezando un novo modelo.

O prometido é débeda, e tal e como vos comentei onte, hoxe vou falar dun novo modelo no que estiven traballando neste tempo de ausencia. Ainda que non está rematado ao 100%, debido á magnitude que foi adquirindo a medida que fun traballando en el, podese dicir que está prácticamente rematado. Fun documentando o proceso de modelado, así que vou ir contando pouco a pouco como foi o traballo. E atendendo a iso, imos comezar polo principio.

A película Metrópolis (1927) do realizador alemán Fritz Lang foi sempre considerada como un dos máximos exponentes do expresionismo cinematográfico alemán, e ademais é un dos poucos filmes da história considerados Memoria do Mundo pola Unesco. Converteuse en obxeto de culto de cinéfilos e aficionados... e particularmente dun servidor. Sempre me sentín fascinado pola historia intemporal que narra e sobre todo pola imaxinería e a arquitectura que se pode ver na película... unha mezcla de Art Decó futurista e megalómano que contrastaba brutalmente con outros elementos máis clásicos dentro da propia película.. 


Podería falar intermináblemente da película, pero como este non é o lugar nin o momento, recoméndovos encarecidamente que investigedes un pouco e descubrades a fascinante história que rodea a esta excepcional producción cinematográfica. E si podedes, vede a última versión restaurada que recupera a práctica totalidade da metraxe orixinal que se creia perdida para sempre.

Dentro de toda a escenografía da película había un elemento que sempre me chamou poderósamente a atención e que resultaba icónico dentro da propia megalópolis na que se desenrola a trama. Un edificio xigantesco e desmesurado que se supón inspirado na bíblica torre de Babel e que se coñece tamén como o Zigurat.


Dende fai bastante tempo estiven dándolle voltas á idea de reproducir o edificio en 3D. Nunca atopaba o momento, pero ao longo de todo ese tempo recopilei bastante información e imaxes do edificio como para facerme unha idea de como podería ser en caso de existir. Así que finalmente a semana pasáda púxenme mans á obra, busquei a maior cantidade de imaxes posibles e empecei co modelado baseándome nesas representacións. Descubrín que o "arquitecto" (si se pode dicir así) foi un dos directores de arte da película, Erich Kettlehut, do que se conservan ainda debuxos orixinais.


Tamén descubrín que as múltiples representacións da torre non coinciden en proporcións e forma de maneira exacta, así que o que intentei facer á hora de empezar a modelar foi crear un amalgama de todas esas representacións para atopar un punto medio que se aproxime a todas elas o máximo posible. E como a maioría das representacións son da parte superior decidín, ao contrario do que dicta  a lóxica, comezar a casa polo tellado....



Despois desta primeira aproximación, fun perfilando un pouco máis os detalles e intentando casar as perpectivas coas representacións existentes ...



Unha vez chegados a este punto, empecei a plantexarme o tema das texturas, porque unha producción cinematográfica en blanco e negro do ano 27 non da para percibir demasiado detalle precisamente, así que decidín facelo un puco pola miña conta, seguindo o meu instinto, intentando que resultasen sempre o máis aproximadas ás imaxes que se poden ver na película e pouco a pouco ir adaptando según avanzaba o modelo... Ademais engadín un pequeno detalle (que me servía de referencia) e que ademais da unha idea da descomunal escala do edificio, como poderedes observar nas seguintes imaxes:




Polo de agora vouno deixar aquí. Como vos dicia ao principio, o modelo realmente está prácticamente rematado xa, pero vou ir racionando o relato do proceso en varias publicacións para non saturar demasiado e facer a cousa un pouco máis amena. Xa podedes observar a solución que adoptei para as primeiras fiestras modeladas e que xa adianto, utilicei tamén no resto da torre. Na próxima publicación mostrareivos máis avances. Espero que vos guste.

Saudos a todos ;)


Anxo

No hay comentarios: